Tampuuri digiajassa yli 10 vuotta

Kiinteistöalalla käydään vilkasta keskustelua palveluiden digitalisaatiosta ja viestinnästä. Kun ihmiset ovat tottuneet yhä suuremmassa määrin hoitamaan asioita verkossa, pitää myös asumiseen ja kiinteistön ylläpitoon liittyviä asioita voida toimittaa siellä. Tähän täytyy löytää ratkaisu – vai onko se jo löydetty?

Tämä keskustelu on hiukan hämmentänyt minua – kiinteistöalan pitkän linjan myyntimiestä. Jos rajaan digitaalisuuden käsitettä tässä kirjoituksessa sähköisiksi palveluiksi asunnon hakijoille ja asukkaille, niin Tampuuri-kiinteistötietojärjestelmän asiakkaat veivät Talokeskuksen digiaikaan vuonna 2005. VVO:n, Asokotien ja Tampereen vuokratalosäätiön kanssa tehtiin ensimmäiset verkkopalvelut:

  • asuntohakemuksen tekeminen verkossa
  • vikailmoituksen tekeminen verkossa

Vuosina 2007-2008 solmittiin kolme erittäin merkittävää sopimusta isännöintiyritysten kanssa. REIM-ryhmä, OPKK-ryhmä ja SKV (nyk. Realia) päättivät ottaa Tampuurin käyttöön taloyhtiöiden isännöinnissä. Vuonna 2007 esittelimme ensimmäiset taloyhtiöiden kotisivut, joiden yksi tärkeä ominaisuus oli asukasviestintä. Tiedotteet ja dokumentit julkaistiin taloyhtiön kotisivuilla ja/tai välitettiin sähköpostilla asukkaille.

Kiitos asiakkaiden innovatiivisuuden ja voimakkaan kehitystyön, Tampuurilla on tänä päivänä asiakkaana n. 300 kiinteistöalan yritystä

Kiitos asiakkaiden innovatiivisuuden ja voimakkaan kehitystyön, Tampuurilla on tänä päivänä asiakkaana n. 300 kiinteistöalan yritystä: isännöinnistä, vuokrataloista, toimitilayrityksistä, kiinteistöomistajista sekä palvelutoimijoista, joilla on omistuksessa tai hallinnoinnissa lähes 58 000 kiinteistöä. Päivittäin Tampuuriin kirjautuu yli 9000 (kuva alla) kiinteistöalan ammattilaista, ja lähes puolitoista (1,5) miljoonaa suomalaista on asiakkaittemme sähköisten (=digitaalisten) palveluiden piirissä. Olemme ylpeitä siitä, mitä yhdessä asiakkaidemme kanssa olemme saavuttaneet sähköisissä palveluissa. Mutta samalla tiedostamme hyvin sen, että nyt ja tulevaisuudessa meidän on pystyttävä olemaan entistä ketterämpiä, jotta pystymme tarjoamaan parhaat ratkaisut asiakkaillemme.

Tampuuri_Aktiiviset_Käyttäjät

Kymmenen vuotta sitten emme tienneet tekevämme digitaalisia palveluita, vaan teimme uusia sovelluksia ja palveluita meidän asiakkaillemme ja asiakkaidemme asiakkaille, jotka useimmiten olivat asukkaita. Mahdollistimme hakijoille ja asukkaille asioinnin asiakkaittemme kanssa 24/7.

Mahdollistimme hakijoille ja asukkaille asioinnin asiakkaittemme kanssa 24/7.

Mobiiliratkaisujen kehittyminen on mullistanut voimakkaasti niin tavallisen ihmisen elämää kuin yritysmaailmaakin. Tänä päivänä asiointi on siirtynyt älypuhelimille ja tableteille. Tampuuri on ollut vahvasti mukana muutoksessa yhdessä asiakkaittemme kanssa. Tampuuri-asiakkaiden palvelut toimivat niin Android-, IOS- kuin Windows-käyttöjärjestelmiä hyödyntävissä puhelimissa tai tableteissa. Tampuuri X-sovellus kulkee isännöitsijän tai huoltomiehen taskussa ja mahdollistaa tehokkaan työntekemisen toimiston ulkopuolella.

Tänä päivänä pystymme tarjoamaan asiakkaille laajan valikoiman tuotteistettuja digitaalisia palveluita, joissa hyödynnetään esim. vahvaa tunnistautumista pankkitunnusten avulla. Tekijöiden määräkin on aivan toinen kuin 2000-luvun puolessa välissä. Silloin meitä oli Tampuurin kimpussa parikymmentä ja nykyisin lähes 100 tekijää.

Täten voin ylpeänä todeta: Tampuuri on ollut digiajassa jo yli kymmenen vuotta!

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s