Viestintää historiasta tähän päivään

 

Keskustelu viestinnän tärkeydestä taloyhtiöisännöinnissä käy jatkuvasti ja kuumana. Näin vanhana konkarina on tullut nähtyä isännöintimaailmaa jo -80 luvun alusta alkaen. Päivääkään en ole isännöintiä tehnyt, mutta koko tuon ajan olen ollut kehittämässä järjestelmiä isännöinnin avuksi. Muistan miten sain aikanaan -90 luvulla kunnian osallistua isännöinnin kehittämisryhmään, jossa silloinkin jo pohdittiin, mitä isännöinti tulevaisuudessa on. Ja nyt sitten olemme siinä silloisessa tulevaisuudessa!

Esitin jo tuolloin, että isännöinti ei ole pelkkää hallinnon pyörittämistä. Isännöinnin pitää olla kiinteistön ylläpidon ja asumisviihtyvyyden kehittämistä ja niistä huolehtimista. Isännöinti ei siis ole pelkkää taloushallinnon pyörittämistä. Tuonhan voi ostaa palvelunakin. Asumisviihtyvyyteen taas liittyy olennaisesti se, että osapuolet tietävät mitä talossa tapahtuu.

Asumisviihtyvyys on siis viestintää.

Silloin ennen viestinnän mahdollisuudet olivat rajalliset. Oli posti, taloyhtiön postiluukusta jaettavat tiedotteet ja porraskäytävän ilmoitustaulu. Silloin pärjättiin noilla välineillä, eikä ihmiset osanneet muuta kaivatakaan. Asiana viestintä oli toki tärkeä tuolloinkin.

kirje

Nyt voisi sanoa mahdollisuuksien olevan jopa rajattomat vanhaan verrattuna. Nyt on käytettävissä sähköposti, nettiviesti, tekstiviesti ja tietysti tavallinen kirjeposti. Toki kirjepostiakaan ei tarvitse enää itse kuorittaa sillä siihen on saatavissa operaattoripalveluita. Kaikille noille viestintämuodoille on oma merkityksensä ja käyttötarkoituksensa.

Isännöintitoimialalla on nyt käytettävissä Kiinteistöliiton, Isännöintiliiton ja Oikeusministeriön tekemä viestintäsuosituskin taloyhtiöille. Puhtaasti sitä noudattamalla päästään viestinnässä ihan uudelle tasolle.

Elämme kuitenkin vielä tietynlaista murrosvaihetta ja kaikki osapuolet on otettava viestinnässä huomioon. Digitalisaatiosta puhutaan ja sitä vahvasti kehitetään. Pitää kuitenkin huomioida, että kaikilla asukkailla ei vieläkään ole nettiä käytettävissä.  Siksi sama viesti pitää toimittaa eri osapuolille eri tavalla vastaanottaja huomioiden.

Tampuurilla voit hoitaa nuo kaikki edellä mainitut viestintämuodot. Kukaan ei tänä päivänä lähde käsipelillä viestintää tekemään.  Siksi pitää olla järjestelmä, joka hoitaa kaikki viestinnän tarpeet.  Käyttäjä vain antaa lähtöparametrit ja järjestelmä toteuttaa viestinnän käyttäjän ohjaamalla tavalla. Viestintä hallituksen jäsenille, osakkaille, asukkaille ja kiinteistön käyttäjille kohdennettuna.

viestintatyokalu_kuva1

Tampuurin viestintätyökalu antaa mahdollisuudet lähettää nettiviestejä asukassivuille, sähköposteja, tekstiviestejä, viestit porraskäytävänäytöille, viestit sosiaaliseen mediaan ja ihan tavallisia kirjeposteja.  Lisäksi yhteydenpito voi Tampuurissa olla kahdensuuntaista.  Aloitteen tekijänä voi olla isännöitsijä tai osakas/asukas. Kahdensuuntaisessa yhteydenpidossa myös keskusteluhistoria jää talteen.

viestintatyokalu_kuva2

Enää ei viestintä ole välineistä kiinni!  Tampuurin uusi viestintätyökalu hoitaa koko homman isännöitsijän ohjauksella, halutulla tavalla eri kohderyhmille.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s